Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de març 24, 2013

La bata de laura

Imatge
La bata de Laura
(conte original de Llum Sánchez)
A Laura la bata del col·legi se l'hi havia quedat  xicoteta. La cintura s'hi havia traslladat uns centímetres cap amunt, les mànegues, curtes i estretes, i la vora deixava veure una banda de l'uniforme, que ja era el segon que li cosia sa mare. Total que ella se sentia comprimida com una botifarra. Per les vacances de Pasqüa es va dir a si mateix, acò no pot ser. Així que quan va arribar a casa l'últim dia de col·legi amb la bata baix el braç, s'hi la posá i va eixir on sa mare planxava.
-Mama, et sembla bonic que la ta filla vaja així pel col·legi?. No te'n adones que esta bata blava i lletja em xafa els pits que ja van creixent-me, i me'ls fa com dues coques. No te'n has adonat que la cintura sembla la de Josefina, la dona de Napoleó. Ni tampoc has caigut en que la bata, que ja era blava i lletja, ara està impresentable, mama, rascada pels colzes, els punys i el cul...Com és possible que tu deixes anar …

Cartas desde Almería, la libreria

Imatge
Terminaba de bajar del barco con el petate a cuestas, y aunque aquél puerto nada tenía que ver con el que yo conocí treinta años atrás, sentía la sensación de que nunca lo había abandonado. Después de tanto tiempo, dos amigas me invitaron a regresar y acepté el ofrecimiento. Entre esta ciudad y mi alma, siempre ha existido un hilo invisible que nos unía, como si yo perteneciese a aquella estirpe de marineros que descargaban sus mercancías en Puerto Bayana, y estuviese condenado al regreso siglo tras siglo.
Entré a la urbe por la calle Real guiado por los perfumes a especias, a marroquinería y a té verde con hierba buena. En los soportales, los rostros de los comerciantes me recordaban los zocos de  Tánger, Estambul o Alejandría. 
Mientras miraba con ojos de niño, abiertos como platos, los cambios sufridos en la dermis de la ciudad, iba buscaba una librería, la más emblemática, por años de vida y prestigio, que yo frecuentaba en otros tiempos. Allí seguía, en el mismo lugar pero con un s…

Per què Marilyn

Recorde que quan jo vaig veure "Los caballeros las prefieren…." encara era una criatura. Mentre esperàvem la Toia i jo, assegudes a les butaques del Barceló, estiràvem el coll resant perquè no se'ns posés algú davant.

Recorde que quan van aparéixer la Marilyn i la Jane, ens faltaven ulls per mirar-les.

Recorde que a la foscor de la sala nosaltres, embadalides, contemplàvem les dues dones, parlar, gesticular, ballar...Les seues cançons i els "balls", amb aquella majestuositat, aquell color, la brillantor dels vestits, el centelleig de les joies… i la música i les veus...

Recorde que un dels jocs que més ens agradava era el joc dels "models". Amb unes agulles imperdibles bastava. Ara, necessitàvem un públic, la Pilar, l'Aurora i la Vicenta. Mentre, amagades d'elles, en feiem uns replegats a les bates cosides de les mares, amb imperdibles …Quan el públic s'impacientava ens presentàvem, suposadament, resplendents.

Recorde que com que les  xiquetes…

Domingo por la mañana

Imatge
Benvolguts @mics, ahir vagarejant per la xarxa vaig trobar aquesta perla. En llegir-la em vaig veure retratada a mi mateix, les paraules de ma mare, escoltava la seua veu. La de coses que ens va fer-ne un gra massa. La crispació de l'ocí? l'afany de fer-nos actives treballadores i responsables de  les obligacions? N'era fruit de l'època de la dictadura? Què sabem?. Ella sempre déia que no volia veure'ns aturades. Si hagués viscut avui…on hi ha tantes persones aturades per imperatius polítics…Pobra mare meua. El temps, eixe tresor que se'ns escola entre els dits com si fos aigua... com si fos fum…o que s'arrossega com un cuc, lent, lentíssimament, com si es detingués…

Però llegiu a Beatriz Salas.









Domingo por la mañana… otro domingo; llegan tan rápidos, casi tanto como duran… nada! Nunca me gustaron los domingos por su ociosidad, porque podías hacer lo que quisieras pero no se hacía nada. Últimamente los domingos me gustan, ya no busco qué hacer ni en qué distr…

Andalucía a la deriva

Imatge
 Andalucía a la deriva




Sin lugar a dudas, el estado español entregado en cuerpo y alma a los mercaderes y en particular al bloque dominante alemán, se deja llevar como barco que una vez rotas las amarras se dirige a los escollos. En su deriva la flotilla de goletas que le acompañaban van siendo engullidas por el temporal. Sólo las más fuertes, las que se pusieron a resguardo del buque insignia van sobreviviendo. Entre ellas se encuentra Andalucía, cuyo peso específico es tan importante que dejarla zozobrar pondría al propio estado, ya sin rumbo previsible, en una situación de alarma general.Los miembros del gobierno andaluz, la mayoría dirigentes históricos  de los partidos que dieron paso al nuevo régimen español, concretado en la constitución hoy caduca de 1978, no se  salen del guión dictado desde Madrid, Brúselas, el Fondo Monetario Internacional  o el Banco Mundial.

De aquella llamada Andalucía imparable y de aquel rebélate, solo queda el llanto y la excusa del imperativo legal que…

Educación pública de tod@s para tod@s

Imatge
Capítulo del nuevo libro Educación Pública: de tod@s para tod@s La nueva Edad Media

Carlos Fernández Liria Editorial Bromarzo / Rebelión



Este artículo ha sido publicado en el libro Educación Pública: de tod@s para tod@s, recientemente publicado por la Editorial Bomarzo, coordinado por Javier Diez y Adoración Guamán. Como indica su subtítulo, Las claves de la marea verde, el libro intenta ser una herramienta para las mareas ciudadanas que se enfrentan hoy día a la ofensiva neoliberal contra la educación y la sanidad públicas. En él han participado quince autores, profesores de primaria, secundaria y universidad. Los distintos artículos recogidos muchas veces no están en absoluto de acuerdo entre sí, pero todos tienen la voluntad de ser un instrumento útil para la movilización social en defensa de enseñanza pública.
El proceso de destrucción del sistema de enseñanza pública ha adquirido en este último año un ritmo vertiginoso. Están ocurriendo cosas que hemos leído muchas veces que siempre l…