EL 15-M SEGUN FRANCE 2 ( Subtitolat en castellà)





              València, dissabte, 11 juny, 2011


              Dijous vaig passar per la plaça 15 M, eren les sis de la vesprada, feia temps per acudir a la concentració de protesta que hi havia convocat Escola Valenciana per la supressió de la línia en valencià a l'escola pública, és a dir, en protesta a les disposicions preses pel govern persistint en la palesa voluntat d'acabar amb el valencià i en conseqüència amb la pròpia cultura, mesura que ha ha sigut una constant a a la seua política educativa.
             L'Escola Valenciana havía acordat concorrer amb la gent de 15 M. Em vaig acostar a la plaça. Enfront la porta d'entrada de l'Ajuntament una estesa de rams de flors marcides. "Dígaselo con flores al Ayuntamiento" resava un cartell. Vaig vagarejar per la plaça, ara ja no tenia res a veure amb un dels dies "d'Assamblea", l'ambient presentava un aspecte devaluat. Amb tot els membres del 15 M encara resistien,  algú fins i tot amb certa dosi de moral, feia malabarismes amb unes pilotes...Em vaig acostar a un lloc, i vaig signar a la llista. La dona que hi era al front va començar a explicar-me. Les forces de l'ordre de tant en tant ja estaven repartint-los llenya amb les porres, va dir. Els havien acusat de "fer el sexe". Ella  tenia fam. Algú li va proporcionar unes compreses que necessitava...Al costat, el lloc dels juvilats es mostrava concorregut. Amb gran dignitat, com si estigueren a una tertulia d'ateneu, uns homes  seien a unes butaques de plàstic i conversaven. La dona em va fer veure on dormia, baix el taulell que presidia, a un matalafet de gomaespuma. Arreu es veien trossos de plàstic enganxat per reguardar-se. Portaven ja dos mesos ( i amb tan mal oratge...) La gent, que de primeres els va recolzar i els ajudava amb queviures, havia anat oblidant-se...
             Ara, m'arribat aquest video. En visionar-lo m'he adonat que res no ha estat inútil, calia fer-ho. Les repercusions i els resultats encara estan per veure. Hem de seguir endavant, sens dubte, hem d'assumir la responsabilitat que hem contragut i ser conseqüents amb allò que defensem.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cada dia, un conte: L'excursió, de Sergi Pàmies